our marriage

Monday, August 15, 2011

wiken yg memenatkan tapi hepi...

balik kg somi di kg durian pahit...( pelik tak nama)
.
.
.
ni cite last wiken ari tu....on friday tu after balik sek,kemas2 ape yg patut...dlm kul 3 camtu zasss ke Jaya Gading ( JG) amik hubby...jgn xtau mak buyung ni masih bertenaga lg bwk kete jauh2..xjauh pon dr Pekan ke JG,kntan tu dlm 20 minit jer...
amik hubby then pg simpan kete dia kat umah sepupu then zass gerak ke Merchang,Marang ganu..kali ni...kami balik ikut jln Jerangau Jabor...pastu keluar kat Dungun...
motif x ikut jalan biase,sebab takut jem bila sampai kat Kemaman,cos ade satu tempat area Bukit Kuang tu tengah construction....
memula dr JG ke Cheneh aku bawak dulu..kasi en suami rehat2..then sampai Cheneh pas isi myk,baru dia bawak..berdesup..somiku bwk kete x igt donia..ade se 2 tempat ujan ...tp xla lebat sgt..laju la laki aku ni bwk kete...kata nak sampai awl nak bebuke kt kg kan...benti solat asar kat Pulau Serai,Dungun dlm kol 6 camtu...benti lg cr kue2 kt tepi jln b4 sampai umah...
sampai kg kul 6.40..hehe..mmg pecut gila ah..laju kan..
dok relax2 jap..then gerak umah pak sedara laki ku dekat je..stu kg ni gak gak..depa buat mjlis bebuka..
alhamdulillah best..end cite ari jumaat.
.
.
.
cite hr Sabtu...dlm kol 11 aku ngn hubby kua ber2 jer..g bdr KT...nk beli brg2 baby jer sikit lg plus nk bli bj raya kakak(bj kurung jer lg x beli)
mak oi ramai sgt org..nyesal lak turun KT ari sabtu..nikan wiken dorg..klu tau cmtu kua ari ahad,mybe lengang sket..cos depa dh keje+sekolah...tp musim2 sekarang ni xdenye lengang dh KT ni...ramai org memanjang.
lama gak kami dok round2 KT,gi Giant,gi Mydin...kul 4 baru reti nak balik...tapi singgah lagi..singgah kat Pasar Ramadan Marang...best la kt sini..makanann dia fuh..wallah..memang menggetar jiwa la..
degan lauk pauk yg fresh..kue mue...seme best...tp kami just beli kue jer..
lagipon mak n adik ipar masak kat umah...byk gak beli kue..maklumla ramai kt umah..
aku ni lupa nak amik pics byk2..teruja uols...
seme tempat pon x amik..xperla kan..janji aku dpt luah ape yg aku lalui sepanjang berwiken kt kg...
.
.
.
cite ari ahad...mak oi pjg benar citenyer...kul 11 ke SK Merchang utk urusan tumpang sekolah kakak taim aku pantang nanti..pastu ke KT semula,nak tukar brg yg dibeli kt Mydin..sebelum tu singgah jumpa mak n adik kt Marang,dorg turun pg lagi utk urus pasal jual beli tanah.salam ngn depa siap2 cos pasni dh xsinggah..nak straight ke Kuantan dh...sekejap jer...then kami terus zass gerak Kuantan..singgah kemaman pulak..sempat lg meround Centre Point...htr adik umah umi dia..kul 5 gerak kuantan,singgah solat kat Chendor...sampai kuantan 6.30...terus g EC Mall...cr kedai tuk booking bebuke..memula pg Black Canyon,penuh,pas TCRS,penuh,Rasamas,KFC,Pizza...adeh seme tempat penuh...last2 kedai Mama Chops Papa Grill jer yg byk lg meja kosong..lantak la..janj buleh bebuke...order simple2 jer..
pas bebuke turun solat tgk bawah..then aku meround kat ruang legar sorg2..hubby naik atas tgkt 1 tuk beli bj kurung kakak kt Gene Martino...dh settle..byk tempat aku pusing,kedai tudung,beg kasut,tp x beli pon..susah gak nak cr yg berkenan...
de satu beg yg aku berkenan tp..dia kena carry la..xde tali utk disandang...mcm ala-ala mak datin la pulak..
pastu kami ke Megamall plak..mengong la kan...berapa byk tempat la nk soping...
kali ni g beli jeans n bj for hubby...anak2 dh settle...pon dh settel bj lakiku...tp beg/kasut/sandal/tudung aku x settle lg...
nanti sesi soping mak buyung akan disambng kendian..*plan nk g rabu ni...sape nak teman.....**wink wink**

No comments:

Post a Comment

sudi-sudikanlah...