our marriage

Tuesday, September 29, 2009

raya part 1@ marang_a day before...raya

first day raya taun ni kami balik marang...umah my mertua.
taun lps dh raya kat kg aku..so taun ni turn my hubby la plak kan..
actually kami balik hari jumaat..dlm kol 3 lebih kami bertolak...
on the way back tu..aku drop by kat dungun cos kete kwn aku breakdown kat tepi jln..
tp xdpt buat ape pon..just accompany them jer..lame gak lam setengah jam..
pastu my BIL aku yg dr kntan sempat sampai kat dungun..dia siap lambai&cal nak benti sama..
kami suruh die teruskan jer..lepas tu br kami continue our journey plak..
bunyi mcm la dungun ngan marang tu jauh..
tapi xde..before tu ade call omak mertuaku ni..dia ckp xmasak ari tu cos surau ade buat majlis bebuke..
so kami diamanahkan oleh omak suh beli lelauk yg sepatutnye la..
kan ade yg bebuka ngan air kosong jer kan..
tapi dah lewat nak rush ke bazar marang..
bazar dungun dah sah2 terlepas dah..sesambil tu intai2 gak la tepi2 jalan kot2 ade org jual lauk pauk kan..
abes2 sampai kat kg..kami g kat kedai ode lauk.ade la 2 3 jenis..cukupla tu..
my hubby anta aku balik dulu..nanti dekat2 nak buke die pg balik kat kedai tu amik lauk tu semua..
sampai umah mak dah siap masak nasik n tgh goreng ikan keli jer..
dh full stop..

No comments:

Post a Comment

sudi-sudikanlah...