our marriage

Tuesday, August 11, 2009

penat..tired..lotih..

semua ini dialami oleh para ibu yg berkerja (tkde maid)...
nie cite semalam/kelmarin punye..
balik keje dah tk sempat nak duduk dah..angkat kain then sidai balik kain lain yg menimbun lam bakul...
taruk balik kain lam mesin...mase ni budak kecik tu dah start melalak dah tgk mak die buat dekkkk...
basuh pinggan lam sink...buat susu budak kecik nie...gaya+pujuk die lelebih kurang...seb baik kat skolah tadi da smyg + ngaji skali...
baiknye bunyi..cam nak menunjuk lak...
adoi penat betul...
suami2 tolong la para isteri yg exhausted nie..same ade tolong sesame buat keje or carikkan maid..utk isteri anda yg tercinta..
tapi kan selasa lepas.aku nie agak tk betul skit..aku telah meng'hire seorg akak nie utk menyetelkan keje2 yg sepatutnya disetelkan oleh aku..tapi sebab aku penat+letih+malas so aku ape lagi...aku bawak balik akak nie kemas..bersih umah aku yg dah tk serupa rumah..tu cite minggu lepas..
pastu aku dah janji ngan die ari sabtu..that mean sabtu 1/Ogos la...skali die tak show up..
that why ahad tu..aku terpaksa menggagahkan diriku ini utk menyetelkan keje2 yg mane patut...
sabo jer ler wahai isteri+ibu++++

No comments:

Post a Comment

sudi-sudikanlah...