our marriage

Tuesday, September 13, 2011

~Day 6th~

sorry..lambat nau nak annonce kat sini..( mcm ade yg kesah!!)
anyway ari ni baru ari ke6 berpantang..dah 6 hr umur budak tecik kat sebelah ni..huhu...
bdk kecik ni belum diberi nama secara officially lg...hurmmm tunggu papa dia register kan br leh announce..bukan apa..takut la last2 minit nanti nak buh nama lain kan...

anyway..my 3rd baby was born on 7th september 2011..tepat kol 7 pagi...kt Dewan Bersalin,Hospital Pekan,Pahang...berat baby 3.02 kg sajork....

alkisahnya...tidaklah seperti yg dirancangkan...sepatutnya aku bersalin kt trg...tetapi memandangkan aku balik semula ke Pekan utk urusan pertukaran aku dan disebabkan sakit nak beranak dah x boleh nak ditahan2,maka bersalinlah aku kat Pekan..apepon x kisahlah..asal mak bonda dan anakanda sihat walafiat..selamat semuanya...

asalnya semua barang bersalin+berpantang aku semuanya dah selamat berpacking dan dah dibawa ke kg..semuanya dibawa pulang sama pada hari sabtu before raya tu...gedebuk gedebak beraya sakan...4hb 9 tu..aku,hubby n kakak gerak semula ke Pekan..utk setelkan urusan pertukaran aku...so lepas setel2 semuanya...aku plan nk balik Ganu semula hari Selasa,tp hubby kena setel keje dia plak hr Rabu..so as we plan,pagi Rabu aku kena gerak ke Kemaman..pas keje ptg tu hubby akan turun kemaman,then terus zass ke Marang hntar aku n kakak.

tetapi nak dijadikan cerita,hari Isnin di Pekan aku setelkan urusan pertukaran aku,pegi sekolah,urus itu ini,jumpa memember...hari selasa lak..sempat lg aku merayap bandar Pekan,pegi Tabung Haji utk masukkan duit raya+duit tabung anak2...pegi beli baju sekolah kakak n last sekali sempat lg aku n kakak pekena A&W yg baru bukak kat bndar Pekan ni...walaupon taim tu berjalan dh x seselesa mana namun masih lg kugagahkan diri..ceewahhh..
malam tu pas hubby balik keje kami kua makan...balik bak buk bak buk...tdo...
.
.
.
mlm tu tdo mmg dh rasa sakit sikit2...dl kol 5 lebih2 aku bgn buang air kencing...masa ni sakit sikit2..ade lendir tp puith jer..pas kencing br kua lendir cmpur darah...aku x cuak lg...then aku pg sambung baring..sambil2 tu aku pegang tgn hubby n cakap kt dia aku sakit..dia terkejut..pastu smbg tdo balik...masih mamai lg..aku pusing badan membelakangkan die...pastu dlm kol 5.5o camtu bunyi 'tah'..terus kua air ketuban...masa ni aku kejut hubby then aku tetiba terus nangis...dia gelabah x tau nak buat apa...dia rasa kat kain yng aku pakai,dah basah..pastu aku mandi , kakak pon siap bgn mandi gak...terus we all gerak ke hosp Pekan...

sampai sana,nurse cek jalan br 4 cm...masa dok tgh2 cek ctg anak...dlm kul 6.45 mcm tu...aku dh sakit xtahan..misi terus bawak masuk labor room...aku dh sakit sgt..masa ni misi tnya apa aku dh xbuleh nak jwb dh..tukar bj pon atas wheel chair..naik atas bed je..misi cek..aku dh buleh on teran anytime jer...dlm 3 kali teran camtu...(masa ni mulut aku laju je baca segala ayat2 Al-Quran dan doa yg terlintas...)...baby pon kua dgn selamatnya...

nurse tunjuk suh tgk bby jantiina pe...aku tgk dn senyum..erm..gal pulak...selang bunga la kiranya...

pak pung pak pung kena jahit ape seme..aku xtgk jam kol wape aku masuk wad..kol 6 ptg aku dah blh kua..balik umah...amin..
thats all..klu ade cite2 yg tertunggal..xlengkap tu adatlah..susah gak nak remind balik yerk...
anyway aku skang slamat brpantang kat umah mertuaku kat marang....

No comments:

Post a Comment

sudi-sudikanlah...